Over Wildgroei

wildgroei.jpg

In 2012 namen we allebei ontslag zonder te weten wat we gingen doen. We hadden tijd om na te denken en na een paar weken stelden we alles in vraag — hoe we woonden, leefden en werkten, wat we belangrijk vonden en of we dat zelf belangrijk vonden of dat het ons was aangepraat. We verkochten onze tv, boeken, boekenkasten en meubels.

Op de duur gingen we nadenken over onze gezondheid en onze manier van eten. Waarom aten we drie keer per dag? Waarom aten we wat we aten? Een pak stroopwafels eten, wat deed dat met ons lichaam? We schrapten daar ook alle onnodige producten. Eerst suiker en het avondeten, dan alle dierlijke producten en tenslotte ook olie en zout. We leerden veel zelf maken en ontdekten dat we dat graag deden, experimenteren in de keuken. We voelden ons beter, hadden meer energie en bleven probleemloos op gewicht — iets waar we daarvoor allebei mee sukkelden.

Ziek werden we niet meer.

Omdat we daar steeds meer vragen over kregen startten we deze website. Om je te laten zien dat onze manier van leven en eten niet moeilijk of intimiderend is. Om je te laten zien dat jij dat ook kunt. Je moet alleen beginnen. Beginnen en de juiste bronnen raadplegen.

Op Wildgroei delen we naast onze recepten artikels over hoe en wat we thuis en op reis eten, hoe we omgaan met voedsel dat we zogezegd niet meer ‘mogen’ eten en hoe we onze dag plannen zodat we al onze calorieën in de voormiddag binnenkrijgen.

Whole food, plant-based

Op Wildgroei vind je recepten voor whole-food-plant-based-gerechten en artikels over gezonder en eenvoudiger leven.

Een whole-food-plant-based-voedingspatroon (WFPB) bevat volledige groenten en fruit, volkorenproducten, peulvruchten en gezonde vetten. Geen dierlijke producten. Geen potten of verpakkingen vol bewaarmiddelen. Geen sappen of oliën — producten waar de belangrijkste voedingsstoffen uitgefilterd zijn. Wel voedzame gerechten met alles er nog op en in.

Nothing bad added, nothing good taken away.

Deze onderwerpen behandelen we binnenkort op onze blog:

  • Wat is WFPB: wat en hoeveel kan je eten?
  • Waarom (en hoe) koken wij zonder olie, suiker of zout?
  • Welke ingrediënten en keukenspullen hebben we altijd in huis?
  • Hoe eten wij op reis, op restaurant of bij familie?

Verder vind je hier stukken over minimalisme en intermittent fasting — periodiek vasten. Alles over hoe wij ons leven eenvoudiger maken. Hoe we eten is daar maar een klein onderdeel van.

Voor persoonlijk advies ben je altijd welkom op onze workshops. Hou onze agenda in het oog of stuur ons een mail om samen iets te organiseren.


 

Nieuwste recepten